חשש כבד בנפאל: מקומיים שורפים גופות • בית חב"ד מחפש ישראלים

שלמה ריזל No Comments on חשש כבד בנפאל: מקומיים שורפים גופות • בית חב"ד מחפש ישראלים
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חשש כבד בנפאל: תושבים מקומיים ברחבי נפאל החלו לאגור בערמות גופות של הרוגים ולשרוף אותם מחשש למחלות ללא תיאום של הממשל הנפאלי. בשל המצב ומחשש שישראלים אולי בין ההרוגים, הוקם צוות המונה למעלה מ-20 איש מבית חב״ד בנפאל שמחפשים בין ההרוגים שיש חשש לקשר ישראלי.

יש לציין כי נכון לרגע זה לא ידוע על ישראלים שנהרגו אך בבית חב״ד לא לוקחים סיכון של שריפות גופות ובודקים כדי לשלול.

הבוקר (שלישי) החל מבצע חילוץ מורכב של עשרות ישראלים שנתקעו באזורי הטראקים בנפאל בעקבות רעש האדמה שהמיט אסון עם אלפי הרוגים ופצועים.

מאז שעות הבוקר חולצו 20 ישראלים שהיו תקועים בהרים שונים. רק חלקם המועט נמנה על רשימת מחוסרי הקשר ועל המצאות רובם היה ידוע כבר לפני כן.

לא ברור מספר מנותקי הקשר נכון לרגע זה, אך ההערכה כי הוא עומד על 30.

ילדי שלוחי חב"ד במדינה – משפחת ליפשיץ, יחזרו לארץ במטוס הקרוב בשל המצב הלא פשוט. הם יטוסו עם כמה מהמטיילים שישמרו עליהם כאשר סביהם וסבתותיהם יחכו להם בשדה התעופה.

בשעה 12:00 נחת מטוס אל-על בנמל התעופה בן גוריון כשעל סיפונו עשרות ישראלים שחולצו מאזורי הרעש.

יצויין כי משרד החוץ עושה מאמצים לבחבר לישראלים שנתקעוו באזור לנגטנג והוא גייס לשם כך שני מסוקים מקומיים שיצאו על מנת לחבור ל-60 הישראלים שתקועים. על פי נתוני המשרד, בשעה זו כ-50 ישראלים בלבד מוגדרים כמנותקי קשר.

נפאל חילוץ 2

שר החוץ ליברמן שוחח הבוקר עם שר החוץ של נפאל, מהנדרה בהאדור פאנדיי, ואמר כי "ישראל תמשיך לסייע ככל יכולתה". בשיחה עם ליברמן, שר החוץ הנפאלי אישר שימוש במסוקים פרטיים כדי לחלץ ישראלים שנתקעו/נעלמו במדינה.

משלחת הסיוע של צה"ל נחתה בשעות האחרונות בנפאל והיא מונה -260 חיילים וקצינים שיקימו בית חולים שדה בקטמנדו.

גם חברות הביטוח עובדות קשה במטרה לחלץ את הישראלים באזורים השונים, החילוץ הקרקעי של חברת הפניקס מאזור הבאנג'י, בו שהו 10 ישראלים תקועים, הושלם והם עושים את דרכם לקטמנדו.



0 תגובות